ПРАВИЛА ВНУТРІШНЬОГО СЛУЖБОВОГО РОЗПОРЯДКУ
КАРЛІВСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
1. Загальні положення
1.1 Правила внутрішнього службового розпорядку (далі – правила) визначають загальні положення щодо організації внутрішнього службового розпорядку Карлівського районного суду Полтавської області (далі – суду), режим роботи, умови перебування державного службовця в суді та забезпечення раціонального використання його робочого часу.
1.2. Метою Правил є забезпечення і зміцнення службової та виконавської дисципліни, раціонального використання робочого часу, підвищення якості й продуктивності праці шляхом створення необхідних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомого і сумлінного виконання працівниками своїх службових обов'язків. Службова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників службової дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного впливу, а також дисциплінарні стягнення.
1.3 Службова дисципліна в Карлівському районному суді Полтавської області ґрунтується на засадах сумлінного та професійного виконання державним службовцем своїх обов'язків, створення належних умов для ефективної роботи, їх матеріально-технічного забезпечення, заохочення за результатами роботи.
1.4. Ці Правила розроблені з урахуванням Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, Конституції України, Кодексу Законів про працю України, Законів України «Про державну службу», «Про судоустрій і статус суддів», «Про відпустки», а також інших нормативно-правових актів законодавства України, які регулюють трудові відносини, а також на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби № 50 від 03.03.2016 року.
1.5. Невід’ємною частиною цих Правил є Правила поведінки працівника суду, затверджені рішенням Ради суддів України від 06.02.2009 року № 33 (Додаток 1), Правила етичної поведінки державних службовців, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2016 р. № 65 (Додаток 2), а також Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування затверджені Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158 (Додаток 3).
1.6. Діяльність державних службовців суду ґрунтується на таких основних принципах:
- верховенства права;
- законності;
- професіоналізму;
- патріотизму;
- ефективності;
- забезпечення рівного доступу до державної служби;
- політичної неупередженості;
- прозорості;
- стабільності.
2. Загальні правила етичної поведінки в державному органі
2.1. Державні службовці у своїй діяльності керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
1) служіння державі і суспільству;
2) гідної поведінки;
3) доброчесності;
4) лояльності;
5) політичної нейтральності;
6) прозорості і підзвітності;
7) сумлінності.
Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими Правилами та зобов’язана їх дотримуватися у своїй подальшій службовій діяльності.
2.2. Державні службовці повинні дотримуватись вимог етичної поведінки.
2.3. Державні службовці у своїй роботі повинні дотримуватись принципів професійності, принциповості та доброзичливості, дбати про свою професійну честь і гідність.
2.4. Поведінка державних службовців суду має забезпечувати довіру суспільства до державної служби.
2.5. Державні службовці повинні уникати нецензурної лексики, не допускати підвищеної інтонації під час спілкування. Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення до колег та громадян.
2.6. Державні службовці під час виконання своїх посадових обов’язків повинні дотримуватися взаємоповаги, ділового стилю спілкування, виявляти принциповість і витримку.
3. Порядок прийняття та звільнення державних службовців
3.1. Судді та працівники апарату суду реалізують своє право на працю шляхом укладання трудового договору в установленому законом порядку.
3.2. Судді суду призначаються на посади та звільняються з посад в порядку передбаченому Законом України «Про судоустрій і статус суддів». Працівники апарату суду приймаються на роботу відповідно до вимог чинного трудового законодавства України за трудовими договорами. На посади державних службовців особи призначаються на конкурсній основі, крім призначення на посади керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду, помічників суддів та випадків, коли законами України передбачено інше. Порядок призначення та звільнення керівника апарату суду та заступника керівника апарату суду визначається Законом України «Про судоустрій і статус суддів».
3.3. Прийом на роботу працівників апарату суду оформляється наказом керівника апарату суду, який оголошується працівнику під розписку.
3.4. Під час укладення трудового договору особи, які претендують на зайняття посад державних службовців зобов‘язані подати:
- паспорт або інший документ, що посвідчує особу та його копію;
- письмову заяву про участь у конкурсі або письмову заяву для осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, мають інвалідність та потребують у зв’язку з цим розумного пристосування;
- за наявності – трудову книжку, оформлену у встановленому порядку та її копію;
- за наявності – диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку та його копію;
- за наявності – довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру та її копію.
- особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками та фотокарткою розміром 4х6 сантиметрів;
- декларацію про доходи, зобов‘язання фінансового характеру та майновий стан щодо себе та членів своєї сім‘ї за попередній рік;
- за наявності – документи про науковий ступінь, вчене звання, підвищення кваліфікації та їх копії;
- письмова заява про проведення перевірки, передбаченої Законом України «Про очищення влади»;
Під час укладання трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості та документи, подання яких не передбачено чинним законодавством України.
3.5. Трудовий договір вважається укладеним і тоді, коли наказ не було видано, але працівника фактично було допущено до роботи.
3.6. Особи, які вперше призначаються на посаду державного службовця складають Присягу державного службовця відповідно статті 36 Закону України «Про державну службу».
3.7. Під час укладення трудового договору з працівником апарату суду, може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі про прийняття на роботу. Випробування встановлюється відповідно до норм чинних трудового законодавства та законодавства про державну службу.
3.8. Під час прийняття на роботу нового працівника або в разі переведення працівника в установленому порядку на іншу посаду керівництво суду зобов'язане:
- роз'яснити працівникові його права й обов'язки та істотні умови праці, наявність на робочому місці, де він працюватиме, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства;
- ознайомити працівника з Правилами внутрішнього службового розпорядку, Правилами поведінки державного службовця, посадовою інструкцією та іншими документами, передбаченими законодавством під розписку, надати копію посадової інструкції та Правил поведінки працівника суду;
- визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
- проінструктувати працівника щодо техніки безпеки, протипожежної охорони та інших правил з охорони праці.
3.9. На осіб, які пропрацювали понад п’ять днів, заводяться трудові книжки. Ведення трудових книжок здійснюється згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін'юсту і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року № 58.
3.10. Припинення трудового договору може мати місце лише з підстав, передбачених чинним законодавством України.
3.11. Державний службовець має право розірвати трудовий договір за своєю ініціативою, попередивши керівництво суду письмово за два тижні та подавши обхідний лист встановленої форми, що засвідчує повернення ним ввірених для виконання обов’язків за посадою матеріальних цінностей та невикористаних ресурсів.
3.12. Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу (керівництва суду) допускається лише у випадках, передбачених чинним законодавством України.
3.13. В день звільнення керівництво суду зобов'язане видати працівнику його трудову книжку із занесеним до неї записом про звільнення. Записи про звільнення в трудову книжку повинні заноситися в точній відповідності з формулюванням чинного законодавства України та з обов'язковим посиланням на відповідну норму закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.
4. Основні права та обов’язки державних службовців
4.1. Державні службовці, які працюють у суді, мають право:
- користуватись правами і свободами, які гарантуються Конституцією України та законами України;
- брати участь у розгляді питань і прийнятті рішень у межах своїх повноважень;
- на відпустки, соціальне та пенсійне забезпечення відповідно до закону
- на професійне навчання, зокрема за державні кошти, відповідно до потреб державного органу;
- на просування по службі з урахуванням професійної компетентності та сумлінного виконання своїх посадових обов’язків;
- брати участь у професійних спілках з метою захисту своїх прав та інтересів;
- брати участь у діяльності об’єднань громадян, крім політичних партій у випадках, передбачених цим Законом;
- на оскарження в установленому законом порядку рішень про накладення дисциплінарного стягнення, звільнення з посади державної служби, а також висновку, що містить негативну оцінку за результатами оцінювання його службової діяльності;
- на захист від незаконного переслідування з боку державних органів та їх посадових осіб у разі повідомлення про факти порушення вимог законодавства про державну службу;
- на отримання від державних органів, підприємств, установ та організацій, органів місцевого самоврядування необхідної інформації з питань, що належать до його повноважень, у випадках, встановлених законом;
- на безперешкодне ознайомлення з документами про проходження ним державної служби, у тому числі висновками щодо результатів оцінювання його службової діяльності;
- на проведення службового розслідування за його вимогою з метою зняття безпідставних, на його думку, звинувачень або підозри.
- на повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;
- вимагати затвердження керівником чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою;
- на оплату праці залежно від посади, яку вони займають, рангу, який йому присвоюється, досвіду та стажу роботи;
- на здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці;
- захищати свої законні права та інтереси у вищестоящих державних органах та в судовому порядку.
Державні службовці мають також інші права відповідно до чинного законодавства України.
4.2. Державні службовці, які працюють у суді, зобов’язані:
- дотримуватись Конституції України та інших актів законодавства України;
- діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;
- прагнути бути обізнаним з усіма вимогами законів і підзаконних актів, правилами та процедурами щодо своїх службових обов’язків і неухильно виконувати їх;
дотримуватися принципів державної служби та правил етичної поведінки;
- поважати гідність людини, не допускати порушення прав і свобод людини та громадянина;
- з повагою ставитися до державних символів України;
- обов’язково використовувати державну мову під час виконання своїх посадових обов’язків, не допускати дискримінацію державної мови і протидіяти можливим спробам її дискримінації;
- забезпечувати в межах наданих повноважень ефективне виконання завдань і функцій державних органів;
- сумлінно і професійно виконувати свої посадові обов’язки;
- виконувати рішення державних органів, накази (розпорядження), доручення керівників, надані на підставі та у межах повноважень, передбаченихКонституцією та законами України;
- додержуватися вимог законодавства у сфері запобігання і протидії корупції;
- запобігати виникненню реального, потенційного конфлікту інтересів під час проходження державної служби;
- постійно підвищувати рівень своєї професійної компетентності та удосконалювати організацію службової діяльності;
- зберігати державну таємницю та персональні дані осіб, що стали йому відомі у зв’язку з виконанням посадових обов’язків, а також іншу інформацію, яка відповідно до закону не підлягає розголошенню;
- надавати публічну інформацію в межах, визначених законом.
- ставитися до всіх відвідувачів, працівників та відвідувачів суду ввічливо та з повагою; пам'ятати, що кожна людина, яка звертається до суду, має право на шанобливе ставлення, допомогу та уважне обслуговування, а її проблеми не можуть бути обтяжливими;
- бути охайним, носити достойний діловий одяг та уникати екстравагантності; носити бейдж із зазначенням свого прізвища, імені по-батькові, називати себе на першу вимогу відвідувачів суду;
- бути привітним, спілкуватися рівним, спокійним тоном голосу, уникати надмірної жестикуляції;
- не відповідати на образи, звинувачення або критику з боку громадян, учасників судового процесу, інших працівників суду аналогічним чином, або іншими проявами агресії, що принижують честь і гідність людини;
- виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильності до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян;
- поважати досвід, знання та професійну позицію своїх колег;
- бути відкритим до співпраці з метою підвищення якості послуг;
- уникати неконструктивної критики своїх колег і нести індивідуальну відповідальність за публічну критику їхньої роботи;
- уникати навмисного поширення чуток і вживання лайливих слів як неприпустимих;
- обговорювати у своєму колективі етичні порушення;
- забезпечувати, щоб матеріальні та фінансові ресурси, які йому доручені, використовувались раціонально, ефективно та економно;
- постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень за освітньо-професійними програмами та шляхом самоосвіти;
- своєчасно і точно виконувати рішення органів державної влади чи посадових осіб, розпорядження і вказівки своїх керівників;
- діяти в межах своїх повноважень, а у разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, невідкладно в письмовій формі повідомити про це керівника, який дав таке доручення, а в разі наполягання на його виконанні - повідомити вищу за посадою особу;
- чітко виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки;
- завжди поводити себе у спосіб, який би сприяв збереженню та зміцненню довіри громадянину цілісність, неупередженість та ефективність суду;
- суворо дотримуватись вимоги щодо заборони куріння тютюнових виробів, електронних сигарет і кальянів у приміщеннях суду.
Працівники виконують також інші обов’язки відповідно до чинного законодавства України.
4.3. Конкретні обов’язки та права державних службовців визначаються на основі типових кваліфікаційних характеристик і відображаються у посадових інструкціях, що
затверджуються керівництвом суду у встановленому порядку.
5. Основні обов’язки власника або уповноваженого ним органу (керівництва суду)
5.1. Власник або уповноважений ним орган (керівництво суду) зобов'язані:
- під час укладення трудового договору роз’яснити державному службовцю його права і обов’язки, проінформувати про умови праці та розмір заробітної плати;
- належним чином організувати працю та забезпечити кожного державного службовця робочим місцем;
- затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника апарату суду;
- забезпечити здорові та безпечні умови праці;
- контролювати виконання працівниками вимог законодавства, Кодексу професійної етики судді, Правил поведінки працівника суду, Правил етичної поведінки державних службовців, Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, Правил внутрішнього службового розпорядку та застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу та дисциплінарні стягнення;
- неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства про працю, правил з охорони праці;
- постійно вдосконалювати організацію роботи суду та підвищення кваліфікації працівників;
- створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників;
- не приховувати факти та обставини, що становлять загрозу для життя, здоров'я і безпеки працівників.
6. Робочий час і час відпочинку державного службовця
6.1. Тривалість робочого часу державних службовців суду становить 40 годин на тиждень.
6.2. У Карлівському районному суді Полтавської області встановлюється п’ятиденний робочий тиждень із тривалістю роботи по днях: понеділок, вівторок, середа, четвер - по 8 годин 15 хвилин, п’ятниця - 7 годин; вихідні дні - субота і неділя.
Режим роботи державного органу встановлюється з урахуванням загальноприйнятого режиму роботи підприємств, установ і організацій у певній місцевості.
6.3.Напередодні святкових та неробочих днів, що визначені статтею 73 Кодексу законів про працю України, тривалість роботи працівників скорочується на одну годину.
6.4. Початок та кінець робочого часу, перерва, що надається для відпочинку і харчування, встановлюються для державних службовців з урахуванням режиму роботи суду.
6.5. Встановлюється наступний режим робочого тижня:
- початок роботи з понеділка по п’ятницю - о 8:00 год.;
- закінчення роботи з понеділка по четвер - о 17:00 год.;
- закінчення роботи в п’ятницю - о 15:45 год.
Працівникам надається щодня, з 12:00 до 12:45 год. перерва для відпочинку та харчування. Перерва не включається в робочий час. Працівники використовують час перерви на власний розсуд, на цей час вони можуть відлучатися з місця роботи.
У виняткових випадках, за погодженням із керівництвом суду, працівнику може бути встановлено індивідуальний режим роботи.
6.6. Працівникам надаються відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати відповідно до вимог чинного законодавства України.
6.7. За сімейними обставинами та з інших причин працівнику може надаватися відпустка без збереження заробітної плати на термін, обумовлений угодою між працівником та власником або уповноваженим ним органом (керівництвом суду), але не більше 15 календарних днів на рік.
6.8. Порядок та питання надання відпусток та виплати матеріальної допомоги суддям регулюється Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Про відпустки», трудовим законодавством. Порядок та питання надання відпусток державним службовцям регулюється Законами України «Про державну службу», «Про відпустки», трудовим законодавством.
6.9. Працівникам забороняється відволікати державного службовця від виконання його посадових обов’язків.
6.10. Облік робочого часу в суді здійснюється у табелі обліку робочого часу.
6.11. Вихід державного службовця за межі адміністративної будівлі суду у робочий час зі службових питань відбувається з відома його безпосереднього керівника.
7. Порядок повідомлення державним службовцем про свою відсутність
7.1. Державний службовець повідомляє свого безпосереднього керівника про свою відсутність на роботі у письмовій формі, засобами електронного чи телефонного зв’язку або іншим доступним способом.
7.2. У разі недотримання державним службовцем вимог пункту 1 цього розділу складається акт про відсутність державного службовця на робочому місці.
7.3. У разі ненадання державним службовцем доказів поважності причини своєї відсутності на роботі він повинен подати письмові пояснення на ім’я керівника державної служби щодо причин своєї відсутності.
8. Перебування державного службовця в органі державної влади у вихідні, святкові, неробочі дні та після закінчення робочого часу
8.1. Для виконання невідкладних завдань державний службовець Карлівського районного суду Полтавської області може залучатись до роботи понад установлену тривалість робочого дня за наказом керівника апарату суду, в тому числі у вихідні, святкові, неробочі дні, а також у нічний час з компенсацією за роботу відповідно до законодавства.
Тривалість роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час для кожного державного службовця не повинна перевищувати чотири години протягом двох днів поспіль і 120 годин на рік.
8.2. Керівник апарату суду, за потреби, може залучати державних службовців суду до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні.
Чергування державних службовців після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні здійснюється згідно з графіком, який розробляється консультантом суду (по роботі з персоналом) і затверджується керівником апарату суду.
8.3. У графіку чергування зазначаються: завдання, яке потребує виконання, відповідальний державний службовець, його посада, місце, дата та строк чергування.
8.4. У разі залучення до чергування після закінчення робочого дня, у вихідні, святкові і неробочі дні державного службовця, якого не включено до графіка, наступного робочого дня після чергування відповідна інформація подається консультантом суду (по роботі з персоналом) керівнику апарату суду для внесення в установленому порядку відповідних змін до такого графіка.
8.5. У разі залучення державних службовців до роботи понад установлену тривалість робочого дня у державному органі запроваджується підсумований облік робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала норми тривалості робочого часу.
За роботу в зазначені дні (час) державним службовцям надається грошова компенсація у розмірі та порядку, визначених законодавством про працю, або протягом місяця надаються відповідні дні відпочинку за заявами державних службовців.
8.6. Забороняється залучати до роботи понад установлену тривалість робочого дня, а також у вихідні, святкові та неробочі дні, у нічний час вагітних жінок і жінок, які мають дітей віком до трьох років. Жінки, які мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда, можуть залучатися до надурочних робіт лише за їхньою згодою. Залучення інвалідів до надурочних робіт можливе лише за їхньою згодою і за умови, що це не суперечить медичним рекомендаціям.
9. Заохочення за успіхи в роботі
9.1. За зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, ініціативність, новаторство, у праці й інші досягнення в роботі до державних службовців можуть застосовуватись такі заохочення:
- оголошення подяки голови суду;
- преміювання;
- нагородження почесною грамотою.
9.2. Державним службовцям за сумлінну безперервну працю, зразкове виконання трудових обов'язків видається грошова винагорода в розмірі та порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
9.3. За особливі заслуги працівники апарату суду представляються до заохочень Державної судової адміністрації України та інших органів державної влади, місцевих органів виконавчої влади, державних нагород та присвоєння почесних звань.
9.4. Державним службовцям, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов'язки, надаються в першу чергу переваги та соціальні пільги в межах повноважень керівництва суду. Таким працівникам надається також перевага під час просування по службі.
9.5. До суддів можуть застосовуватись заходи заохочення в порядку та на умовах передбачених чинним законодавством України.
10. Стягнення за порушення трудової дисципліни
10.1. За порушення трудової дисципліни, цих Правил до працівників апарату суду може бути застосовано один з таких заходів стягнення:
- догана;
- звільнення.
10.2. До державних службовців за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних із проходженням державної служби, а також за вчинок, який ганьбить його як державного службовця, або дискредитує суд можуть застосовуватись і такі заходи дисциплінарного впливу:
- зауваження;
- попередження про неповну службову відповідність;
10.3. При обранні виду стягнення повинно бути враховано ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, а також попередню роботу працівника.
10.4. Дисциплінарні стягнення до працівників апарату суду застосовуються керівником апарату суду або його заступником та оформляються наказом, який оголошується працівникові під розписку.
10.5. Застосування заходів дисциплінарного стягнення чи дисциплінарного впливу до помічників суддів здійснюється керівником апарату суду на підставах та за умов, передбачених чинним трудовим законодавством України та Законом України «Про судоустрій і статус суддів».
10.6. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника апарату суду не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення. Якщо працівник апарату суду не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника апарату суду не застосовуються.
10.7. Дисциплінарні стягнення до керівника апарату або його заступника застосовуються начальником (його заступником) Територіального управління Державної судової адміністрації України в Полтавській області відповідно до трудового законодавства України, Законів України «Про державну службу», «Про судоустрій і статус суддів».
10.8. Судді до дисциплінарної відповідальності можуть бути притягнені з підстав і в порядку, визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів».
11. Порядок доведення до відома державного службовця нормативно-правових актів, наказів, доручень та розпоряджень зі службових питань
11.1. Нормативно-правові акти, накази, доручення, розпорядження зі службових питань доводяться до відома державних службовців шляхом ознайомлення у паперовій формі з підтвердженням такого ознайомлення.
Підтвердженням може слугувати підпис державного службовця (у тому числі як відповідального виконавця) на документі, у журналі реєстрації документів.
12. Дотримання загальних інструкцій з охорони праці та протипожежної безпеки
12.1. Керівництво суду зобов’язані забезпечити безпечні умови праці, належний стан засобів протипожежної безпеки, санітарії і гігієни праці.
Інструктування з охорони праці та протипожежної безпеки здійснює особа, на яку керівником апарату суду покладені відповідні функції.
12.2. Державний службовець повинен дотримуватись правил техніки безпеки, виробничої санітарії і гігієни праці, протипожежної безпеки.
12.3. Умови праці на робочому місці, стан засобів колективного та індивідуального захисту, що використовуються державним службовцем, а також санітарно-побутові умови повинні відповідати вимогам нормативно-правових актів з охорони праці.
12.4. За стан пожежної безпеки та дотримання інструкцій з охорони праці в органі державної влади відповідає керівник державного органу та визначена ним відповідальна особа, на яку покладено такий обов’язок.
13. Порядок прийняття та передачі діловодства (справ) і майна державним службовцем
13.1. Державний службовець зобов’язаний до звільнення з посади чи переведення на іншу посаду передати справи і довірене у зв’язку з виконанням посадових обов’язків майно уповноваженій керівником апарату суду особі. Уповноважена особа зобов’язана прийняти справи і майно.
13.2. Факт передачі справ і майна засвідчується актом, який складається у двох примірниках і підписується уповноваженою особою, керівником апарату суду та державним службовцем, який звільняється.
Один примірник акта видається державному службовцю, який звільняється чи переводиться на іншу посаду, інший примірник долучається до особової справи цього державного службовця.
14. Прикінцеві положення
14.1. Недотримання вимог правил внутрішнього службового розпорядку є підставою для притягнення державного службовця до відповідальності у порядку, передбаченому чинним законодавством.
14.2. Питання, пов’язані із застосуванням правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівником апарату суду, а у випадках, передбачених чинним законодавством, - спільно.
14.3. Усі питання, пов'язані із застосуванням Правил внутрішнього службового розпорядку, вирішуються керівництвом суду в межах наданих йому повноважень, або в іншому порядку, передбаченому чинним законодавством України
14.4 Правила внутрішнього службового розпорядку Карлівського районного суду Полтавської області доводяться до відома всіх державних службовців, які працюють у цьому органі, під підпис.