Уряд затвердив правила етичної поведінки державних службовців. Відповідну постанову Кабміну від 11 лютого 2016 р. № 65 було опубліковано на Урядовому порталі. Державні службовці у своїй діяльності відповідно до правил керуються принципами етики державної служби, що ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
1. служіння державі і суспільству: забезпечення державних інтересів під час виконання завдань та функцій держави; сприяння реалізації прав та законних інтересів людини і громадянина; формування позитивного іміджу держави;
2. гідної поведінки: повагу до гідності інших осіб; ввічливість та дотримання високої культури спілкування; доброзичливість і запобігання виникненню конфліктів у стосунках з громадянами; недопущення, у т. ч. поза державною службою, дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам держслужби чи негативно вплинути на репутацію держслужбовця;
3. доброчесності: спрямованість дій на захист публічних інтересів, забезпечення пріоритету загального блага громадян над особистими, приватними або корпоративними інтересами; неприпустимість використання державного майна в особистих цілях; недопущення наявності конфлікту між публічними і особистими інтересами; нерозголошення та невикористання інформації, що стала відома у зв’язку з виконанням державним службовцем своїх обов’язків, у тому числі після припинення державної служби;
4. лояльності: добросовісність щодо виконання рішень ВР, Президента, Кабміну та державного органу, в якому працює держслужбовець, незалежно від своїх власних переконань і політичних поглядів; утримання від будь-яких проявів публічної критики діяльності держорганів, їх посадових осіб; коректне ставлення до керівників і співробітників держоргану під час виконання державним службовцем своїх обов’язків;
5. політичної нейтральності: недопущення впливу політичних інтересів на дії та рішення державного службовця; відмову від публічної демонстрації політичних поглядів і симпатій; уникнення використання символіки політичних партій під час виконання своїх обов’язків;
6. прозорості і підзвітності: відкритість та доступність інформації про діяльність державного службовця, крім випадків, визначених Конституцією та законами України. Водночас для державних службовців першої та другої категорії передбачено: ведення обліку телефонних розмов та особистих зустрічей з представниками політичних партій, народними депутатами України, суб’єктами господарювання або їх уповноваженими особами, а також надання інформації про такі розмови та зустрічі у порядку, встановленому законодавством про доступ до публічної інформації; ведення обліку фактів використання транспортних засобів, майна, інших матеріальних та нематеріальних активів, наданих за рахунок фізичних чи юридичних осіб у службових цілях;
7. сумлінності: добросовісне, чесне та професійне виконання державним службовцем своїх обов’язків, виявлення ініціативи і творчих здібностей; постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності; недопущення ухилення від прийняття рішень та відповідальність за свої дії та рішення.
Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими правилами та зобов’язана їх дотримуватися у своїй подальшій службовій діяльності. За порушення цих правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.
Джерело: http://zib.com.ua/ua/121765-kabmin_viznachiv_pravila_etichnoi_povedinki_derzhsluzhbovciv.html